A hónap verdája: fürdőkádból (!) épített rally-verdát egy vásárhelyi fanatikus, futamot nyert vele

1 év ezelőtt 121



bohócdoktor szja 1% felajánlás

Nem, nem olvastad félre. Tényleg fürdőkádból épített versenyautót egy hódmezővásárhelyi férfi, aki aztán rally-futamot is nyert a fura szerzettel. A legendás kád-verda húsz éve készült el, Trabant motor hajtja, Lada kerekek vannak alatta és éppen gazdát cserélt. Nem bírtuk ki, felhívtuk a megálmodóját, Sárai Istvánt, akiről kiderült, hogy már ’97 óta Lada-racingezik, sőt, már a fia, Bendegúz is belekóstolt a sportágba.

Leírva nehéz elképzelni Csongrád-Csanád megye legkülönlegesebb négykerekűjét, úgyhogy inkább mutatunk róla egy adag fotót.

Így néz ki egy futamgyőztes cross-autó,

  • fürdőkádból,
  • fűtéscsövekkel bebukócsövezve,
  • 26 lóerős Trabant 601 motorral,
  • és Lada kerekekkel.

Here comes the boom:

Ha magadhoz tértél a fotók után, érkezzen a sztori. Az építőt Sárai Istvánnak hívják, a hódmezővásárhelyi férfi 25 éve rally-crossozik, mint mesélte, kifejezetten erre a célra átalakított Ladák volánja mögött teszi ezt. 1997-ben vett egy Zsigulit, másnapra átalakította, és már jöhetett is a versenyzés. 2009 és 2020. között évi 8-10 versenyt nyomott le, de a fia, Sára Bendegúz kezdi kitúrni a Recaro ülésből, mint a büszke édesapa mesélte, a család szeme fénye egyszerre jeleskedik motorsportokban és cselgáncsban.

A kád-verda, egyenesen Vásárhelyről. Balról jobbra: Sára Bendegúz, Sára István (a kocsi építője) és Fehérvári István (az új gazdája).

Visszatérve a kád-kocsira, az egész úgy kezdődött, hogy házfelújításban voltak. A bontásból kimaradt egy kád, meg egy halom fűtéscső, a kert végében ott árválkodott egy szebb napokat is látott Trabant, neki pedig a fent említett rallycross-Lada építgetésből volt pár kimaradt alkatrésze, például egy kerékszettje.

“Nézegettük a kupac vasat és jött a szikra, hogy ebből versenyautót kell építeni”

– emlékezett vissza, közben nevetett egy nagyot. A gépsárkány összeállt, működött, oly annyira, hogy 2002-ben megnyerte a vásárhelyi hórally-t, majd később Szegeden, az Alföld Kupán a bajnoki második helyig jutott a kádból épített kocsival. Ha nem tudod elképzelni, hogy néz ki egy fürdőkád, miközben rally-versenyt nyer, megmutatjuk:

Sárai István a kérdésünkre azt is elmondta,

  • hogy a kocsi sosem volt forgalomba helyezve (speciel megnéznénk a műszaki vizsga állomáson a biztos arcát, amikor begurítják neki),
  • egy 26 lóerős Trabant 601 motor hajtja, amely 594.5 cm³-es, kétütemű, kéthengeres,
  • az egész verda nagyjából 200 kiló,
  • és az ég adta egy világon senki sem tudja, hány csillagot kapna egy EuroNCAP-törésteszten.

Sőt, nincs benne ESP, ASR, ABS, GPS, EBD és valahogy úgy érezzük, hogy a függönylégzsák is hiányzik a szériafelszereltségből. Ettől függetlenül nincs kétség, ez a megye legvagányabb négykerekűje.

A kocsi egyébként pont gazdát cserélt, mivel interjúalanyunk nem használja – és a fia, Bendegúz sem ezzel versenyzik – a napokban egy barátjának, Fehérvári Istvánnak, a Szeged és környéke BMW club alapítójának adta át. István így vitte haza újdonsült szerelmét, a videót tőle kaptuk, nekünk már megcsinálta a kedd esténket (zseniális), most a Tiédet is meg fogja:

@szeged365

A hónap verdája: fürdőkádból (!) épített rally-verdát egy vásárhelyi fanatikus, legenda lett belőle! #Szeged365 #kádverda #rally

♬ original sound – Szeged365

Fotók és videó: Fehérvári István (köszönjük)

Olvassa el a teljes cikket
Hírek, információk, naprakészen! Hírek, érdekességek, Neked!