Visszatér a boltok polcaira a Traubisoda – írja az Agrárminisztérium (AM) közleménye. A Márka Üdítőgyártó Kft. 2025 elején szerezte meg az ikonikus szőlőízű üdítő gyártási és forgalmazási jogát, ami által az nemsokára újra forgalomba kerül itthon. A Traubi egyelőre három ízvariációval indul: a hagyományos szőlő, a cukormentes Zéró és egy kékszőlő ízű változattal.
Tállai András élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkár a felsőlajosi gyártósor ünnepélyes újraindításán elmondta, az 1970-es és ’80-as évek kedvelt üdítőjének visszatérése nemcsak a fogyasztók számára, hanem a magyar gazdaság számára is előnyös lesz. Hozzátette, a Márka a Traubisoda gyártásához kizárólag hazai beszállítóktól szerzi be az alapanyagokat.
A kormány különböző támogatásokkal (GINOP, VP és NFA) több mint 3 milliárd forinttal támogatta a vállalkozást, amelynek eredményeként 6 hektáros területen zöldmezős beruházást hajtottak végre Felsőlajoson. Ennek köszönhetően a gyártás és raktározás 14 000 négyzetméteren zajlik.
„A Traubisoda gyártásának újraindításával egy olyan magyar márka kel életre, amely nemcsak a múlt egy szeletét hozza vissza, hanem a jövő felé is nyit, hozzájárulva ezzel a fenntartható fejlődéshez és a gazdasági növekedéshez” – fogalmazott Tállai.
A Márka Üdítőgyártó célja, hogy a Traubisoda a modern piacon is meghatározó szereplővé váljon, megőrizve eredeti értékeit és minőségét, miközben a hazai termékek iránti kereslet növekvő trendjét kihasználva folyamatosan erősíti pozícióját a globális piacokon.
The post A Traubisoda visszatér a magyar boltok polcaira first appeared on 24.hu.