A magyar borok mellett más hazai prémium élelmiszerek is egyre nagyobb figyelmet kapnak Ázsiában. Az Agrármarketing Centrum idén is közösségi megjelenést szervezett a Foodex Japan szakkiállításon, ahol tíz magyar vállalat mutatta be termékeit, köztük mézeket, fűszerporokat, fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket. Az eseményen a Hungarian Food Business Program és a Tokiói Magyar Nagykövetség által szervezett üzletember-találkozón 13 hazai cég ismertette kínálatát a Csendes-óceáni térség beszerzőivel és vendéglátóipari szakembereivel – írja a Vince magazin.

Fotó: Unsplash
Japán továbbra is az egyik legfontosabb célpiac a magyar élelmiszerexport számára, és a két ország közötti kereskedelmi kapcsolatok több mint 150 éves múltra tekintenek vissza. Japánban emellett egyre nagyobb az érdeklődés a hazánkban előállított fagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránt is.
Magyarország elsősorban a prémium borok, valamint a kacsa- és libatermékek (például májak és húsok) exportját erősítené a távol-keleti piacokon.
Bár a magyar bor exportja Dél-Koreában dinamikusan bűvül, itthon a fogyasztás csökkenő tendenciát mutat: a legfrissebb, 2025 februárjában közzétett adatok szerint az egy főre jutó borfogyasztás 18,7 literre esett vissza, míg 2021-ben még 20,7 liter volt.
Az ázsiai piacok növekvő kereslete ugyan részben ellensúlyozza ezt a folyamatot, de a hazai borászok számára továbbra is kihívást jelent a belső piac élénkítése.
A nemzetközi sikerek azt mutatják, hogy a magyar bor minősége megállja a helyét a világpiacon, és a prémium termékekre egyre nagyobb az igény Kelet-Ázsiában. Az élelmiszerexport jövője azon múlik, hogy a hazai gyártók mennyire tudják kihasználni az ilyen nemzetközi bemutatkozási lehetőségeket, és mennyire képesek alkalmazkodni az ázsiai piacok speciális igényeihez.
The post Ázsiában imádják ezt a magyar italt, itthon egyre kevesebben isszák first appeared on nlc.