Új, „zászlóshajó” üzletet nyitott a Zara a kelet-kínai Nanjingban. A vállalat globális stratégiája szerint a gyengén teljesítő üzletek bezárása mellett nagyobb, innovatív kiskereskedelmi formátumokra vált – írja a Reuters.
A spanyol divatóriás új üzletében
minden arra ösztönzi a vásárlókat, hogy minél hosszabb ideig maradjanak a boltban. Az új funkciókat először Kínában tesztelik, utána döntenek más piacokra történő kiterjesztésükről. A Zara nehéz helyzetben van Kínában a középosztály általános költési hajlandóságának csökkenése és a rugalmas hazai versenytársak, valamint erős digitális jelenléttel rendelkező
helyi márkák növekvő versenye miatt.
A Nanking Xinjiekou üzleti negyedében található, két szinten 2500 négyzetméteres Zara üzlet különleges szolgáltatásokat kínál. Az exkluzív szalonban pihenőrész és privát próbafülkék várják a vásárlókat. Van ott egy többkamerás, különböző világítási beállításokkal rendelkező ‘fit check’ stúdió is, ahol a vásárlók saját videótartalmat készíthetnek és tölthetnek le közvetlenül telefonjukra – nyilván a felpróbált ruhákról is. A szolgáltatások a WeChat alkalmazáson keresztül foglalhatóak le.
Az üzlet földszintjén van az első,
Spanyolországon kívüli Zacaffe kávézó. A Zara egyébként Kínában teszteli az új koncepcióit: a TikTok kínai verzióján tavaly élő vásárlási show-kat indítottak, amit már Európában és az Egyesült Államokban is ki akarnak próbálni.
A Zara-tulajdonos Inditex az elmúlt években a kiemelt üzleteire koncentrál, miközben növeli az online értékesítést – sok boltot viszont bezár. 2019-ben még 570 üzletük volt Kínában – Spanyolország után a legtöbb – 2024 januárjában viszont már csak 132.
The post Hihetetlen a Zara új boltja: teljesen megújítják a vásárlást first appeared on nlc.