A reklámtörvény szigorítása miatt tilos lesz alkoholtartalmú italt reklámozni egészségügyi és oktatási intézmények környékén. Ez pedig egyúttal vonatkozik az üzletek kirakatára is. Az egyelőre még kérdés, hogy a gyakorlatban mit is fog ez pontosan jelenteni, írta meg az Economx.
Az alkoholtartalmú italok reklámozása mindenesetre számtalan helyen tilos lesz, ennek kivitelezése pedig szintén több kérdést vet fel. Tételesen a tiltás az alábbi területekre vonatkozik:
- sajtótermék első borítólapjának külső oldalán, illetve − honlap esetén − a nyitó oldalon,
- színházban vagy moziban 20 óra előtt,
- gyermek-, illetve fiatalkorúak számára készült műsorszámot közvetlenül megelőzően, annak teljes időtartama alatt és közvetlenül azt követően,
- egyértelműen játék céljára szánt terméken és annak csomagolásán, vagy
- köznevelési és egészségügyi intézményben, továbbá ilyen intézmény bármely bejáratától számított kétszáz méteres közúti, illetve közterületi távolságon belül szabadtéri reklámhordozón, kirakatban vagy közterületről egyébként látható helyen.
A módosítás egyébként a Magyar Közlönyben jelent meg, párhuzamosan a gyermekek védelme érdekében történő internetes pornográf tartalmak elérhetőségének korlátozását, illetve bizonyos elektronikus kereskedelmi szolgáltatások egyes kérdéseit célzó változtatásokkal.
The post Keményen szigorít a kormány: az alkoholokat érinti a változás first appeared on nlc.