Hosszú interjút adott a Forbes-nak Heiszler Gabriella, a hazai SPAR első embere. A beszélgetésben előkerültek az árstop hatásai is és a menedzser egy eddig kevéssé ismert szempontra hívta fel a figyelmet.
Szerinte ugyanis nagyon erős piactorzító hatása van a hatósági árazásnak, ami a trappista sajt árának alakulásának is látszik. „A 2,8 százalékos tejen van árstop, a 1,5 százalékoson nincs. A forgalom a 2,8 százalékos tej felé terelődik, tehát több tejzsírt vonnak ki a gyártók a piacról, a folyótejbe adják el a tejzsírt a trappista helyett, ami a kínálaton át drágítja a sajtokat. A hatósági árazásnak középtávon ilyen hatása van.”
Heiszler Gabriella azt is elmondta, hogy vásárlóként olykor ő is felkiált a számla láttán, hogy „te jó ég!” Úgy tapasztalja, hogy az emberek elkezdtek lefelé vásárolni, igyekeznek az olcsóbb termékeket beszerezni, több szénhidrátalapú élelmiszer fogy, mint zöldség vagy hús.
The post Kiderült, miért van az egekben a trappista sajt ára first appeared on nlc.