Piaci alapon piacra fejlesztett termék
Történetének legnagyobb volumenű, mintegy 9 milliárd forint értékű beruházást valósít meg a hazai tulajdonú BioTechUSA. A beruházás első szakasza 5,5 milliárd forint értékben most zárult le: a cégcsoport szadai gyártó- és logisztikai központjában egy olyan komplex, többrétegű, úgynevezett multilayer fehérjeszelet előállítására alkalmas gyártósort adott át a vállalat, mellyel megtriplázza éves szeletgyártási kapacitását. Ezt a gyártósort volt lehetősége a sajtónak megtekinteni március második hetében, ami azért is kivételes, mivel a BioTechUSA cégcsoport eddigi történetében csupán másodjára mutatta meg a szadai gyártó- és logisztikai központja rejtelmeit. Az új gyártósor mellett pedig egy új prémium szelet- és egy új prémium vitamincsaláddal is piacra lép a vállalat.
Mekkora elhatározás egy vállalat életében az, hogy 9 milliárd forintos beruházást piaci alapon megvalósítson? És közben felvállalja azt a rizikót, hogyha elkészítjük azt a terméket és odaadjuk a fogyasztónak, s neki ez nem ízlik, akkor ennyi idő, energia és pénz megy a kukába. Azért vagyunk itt csapataként és azért álltunk bele ebbe a feladatba, mert tudjuk magunkról, hogy ezt meg tudjuk csinálni.
– mondta Lévai Bálint, a cégcsoport vezérigazgatója és társtulajdonosa az új gyártósort bemutató sajtótájékoztatón.

A kontinensen egyedülálló gyártóegység
A világon kevés étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó cég mondhatja el magáról, hogy saját gyártóüzemmel és logisztikai központtal rendelkezik. Számokban kifejezve: a BioTechUSA-cégcsoport saját tulajdonban lévő gyártóüzemeit és logisztikai központját Szadán és Dunakeszin alakította ki, 45 000 négyzetméter hasznos összterületen, 24 000 raklap tárolási kapacitással. Itt gyártja és csomagolja termékei túlnyomó részét, évi immáron 75 millió szeletes, 20 ezer tonna poros, 1 milliárd kapszulát és tablettát magába foglaló gyártási kapacitással.



Az új gyártósor a legmodernebb technológiai és szoftveres elvárásoknak felel meg, így a korábbi, 20 millió single layer szelet előállítására alkalmas sorukkal kiegészülve összgyártási kapacitásuk eléri a 75 millió szeletet évente.
Hányan dolgoznak és milyen körülmények között?
Van edzőterem? – talán a legtöbbször feltett kérdés, amit a Lévai család tagjai kapnak, szóval az elején leírjuk: van, nem is egy. De az edzőtermeken túl, ottjártunkkor épp mogyoróillat lengte körbe az üzemet. A szadai üzemben a legmodernebb gépek és gyártósorok működnek, a vállalat különös figyelmet fordít a tisztaságra és pormentességre. Utóbbi esetében megjegyzendő, hogy alig lett poros a cipővédőm talpa a bő egy órás séta után egy olyan üzemben, ahol por alapú készítményeket is gyártanak. Tíz éve még 130-an dolgoztak, ma már a cégcsoport több mint 1 800 embert foglalkoztat:
Amikor kezdtük a gyártást, akkor egy gyártósoron még 5 főnek kellett elhelyezkednie ahhoz, hogy minden gyártási folyamatot le tudjunk követni. Ma például ezen a soron már csak ketten dolgoznak. És ezt nem úgy érjük el, hogy túlhajtuk azt az embert, aki a soron dolgozik, hanem úgy, hogy az ő munkáját megfelelő módon tudjuk optimalizálni. Többek közt ezzel is foglalkozik a folyamatfejlesztési csapatunk.
– hangsúlyozta Lévai Bálint.

A gyártósoraik képesek bármely termékük letöltésére, ami fontos is, hiszen nagyjából kétezer féle terméket gyártanak. Árbevételük 80 %-a ma már Nyugat-Európából jön, de több mint 100 országba exportálnak, köztük Ausztráliába és Nepálba is. Lévai Bálint szerint nincs olyan piacnyitásunk, hogy most bedurrantják a marketing gépezet és túlköltekezésbe futnak bele:
„Sokkal inkább sales kollégák alapoznak meg egy-egy piacnak. A külföldi nyitásaink is organikusan növekednek, ez jellemző az üzletfelfogásunkra és üzletstratégiánkra. Az új fehérjeszelet kivétel ez alól, mert ez egy nagy beruházás és hatalmas fejlesztés.”

A 9 milliárd forint nagy kockázat piaci alapon. Itt előre kellett beruházni a gyártósorra, de megvolt az okuk:
Azért kezdtünk bele a fejlesztésbe mert azt érzékeltük, hogy az ilyen típusú, komplex fehérjeszeleteket gyártó európai üzemek monopol helyzetbe kerültek: magasabb átadási árakat diktáltak, miközben sztenderd termékeket szolgáltattak, rugalmatlan kiszolgálás mellett. Az új szeletsorral ezeket a problémákat szeretnénk megoldani magunk és olyan más európai márkák számára, akiknek hozzánk hasonlóan szintén kiemelten fontos a minőség, valamint a tervezhetőség, és bérgyártási szolgáltatásunk keretében szeretnék igénybe venni a szadai gyártó és logisztikai komplexumunk nyújtotta előnyöket.
– mondta el a beruházásról Lévai Bálint, a cégcsoport vezérigazgatója és társtulajdonosa.
Mindezeken túl
Az európai szinten is egyedi fejlesztés mellett új shaker logózó üzemet építettek, folytatták a munkavállalóik jólétét érintő szociális fejlesztéseket, valamint a gyártókomplexumaik energetikai modernizációját is. A BioTechUSA és a Scitec Nutrition telephelyein napelemes energiatermelő rendszert építettek ki, mely az áramfelhasználás 30%-át biztosítja a jövőben, így jelentősen csökkenti a környezeti terhelést.
2024 szeptemberében a BioTechUSA történelmet írt azzal, hogy a magyar cégek közül elsőként lett partnere a világ egyik legpatinásabb futballklubjának, az FC Barcelonának, így immáron több mint fél éve segítik a szadai termékek a csapat játékosainak felkészülését. Szintén friss hír, hogy márciusban újabb szintre emelik a katalán klubbal való együttműködést: amellett, hogy piacra lépnek az első Barcelona signature termékükkel, a katalán krém ízű Iso Whey Zeroval, 2025-től már az FC Barcelona klasszisa, a világ egyik legjobb középpályása, Pedro González López, ismertebb nevén Pedri egyénileg is a BioTechUSA mezét ölti magára, és csatlakozik márkanagyköveti csapatukhoz.
The post A magyar vállat, mely piaci alapon fejlesztett 9 milliárdért, és melynek termékei még Nepálba is eljutnak first appeared on 24.hu.